Interjú Pásztor Grétával

Pásztor Gréta kolléganőnket ismerhetitek meg egy kicsit közelebbről. Gréti angol-német szakon végzett a KRE-n. Első gyermeke születése óta “javíthatatlan” Rhyme Timer. Kukkantsatok be az ő történetének kulisszái mögé!

Mikori és milyen az első élményed az angol nyelvvel kapcsolatban?

Kilenc éves lehettem, amikor kaptam kettő gyerekeknek szóló angol könyvet, amiben volt egy történet is. A papagáj szót egészet biztosan ott tanultam meg. Imádtam angolozni, és nagy szerencsémre anyukám tudott benne segíteni, mert középiskolában magas szinten tanulta az angolt az orosz mellett. Rá egy évre már az iskolában is elkezdtük tanulni a nyelvet, amit alig vártam. Meglepően könnyen ment, és mindent megtettem, hogy mielőbb minél többet tudjak angolul.

Hogyan lettél Rhyme Time és Jump&Fun oktató?

Az első gyermekem 17 hónapos korában találtam rá a Rhyme Time angol zenebölcsi foglalkozásra, ahova elkezdtünk járni Budapesten, és egyidejűleg kiderült, hogy oktatóképzés is indul. Már akkor tudtam, hogy rövidesen Tatára költözünk, így lelkesen vetettem bele magam és családom a képzés gyakorlataiba. Szerencsére a kislányom és a férjem is nyitott volt a dalok és mesék otthoni, véget nem érő gyakorlására, így rövid időn belül láthattuk a motivációnk gyümölcsét: kislányunk 2,5 éves korára a magyar mellett már egész mondatokban beszélt angolul is.

Mit szeretsz a leginkább a munkádban?

A foglalkozásokat megtartani, a gyerekek szemében látni az érdeklődést, lelkesedést, nyitottságot és a bátorságot, amivel gátlás nélkül utánozzák az énekben vagy beszédben elhangzó angol hangsorokat, majd spontán alkalmazzák azokat a megfelelő helyzetekben. Ez az öröm adja nekem a motivációt hétről hétre.

Mi a küldetésed az angol tanítással kapcsolatban?

Minél több Tata-környéki családnak lehetővé tenni, hogy megismerje és a mindennapjai részévé tegye az otthoni angolozást, illetve a kétnyelvű nevelést. Hiszen bármely nyelvet átadhatunk baba kortól, a megfelelő módszerrel egyszerre akár többet is. Legfőbb kívánságom elérni, hogy minél szélesebb körben természetessé váljon egy második nyelv megismertetése már babakorban, hogy a kicsik magabiztosan tudjanak beszélni két nyelven, mire elkezdik az iskolát. Az iskolásoknak pedig segíteni az angol írás és olvasás elsajátításában.

Mi volt az eddigi legnagyobb sikered oktatói pályafutásod során?

Minél kisebb a település, ahol a kétnyelvű nevelést szeretnénk népszerűsíteni, annál kevesebb család érdeklődik iránta. Ezért csak igazán kevés olyan család van, akik kellően motiváltak tudnak maradni ahhoz, hogy valóban elérjék, hogy gyermekük két nyelven értsen és beszéljen. Erre a néhány családra vagyok a legbüszkébb, akik ezt az én közbenjárásommal, alkalmankénti útmutatásommal és a foglalkozasaim rendszeres látogatásával érték el. Illetve – amit soha nem gondoltam volna,- arra, hogy eljön az idő, amikor a két saját gyermekemnek természetes lesz, hogy legtöbbször angolul játszik egymással.