Ti kérdeztek, én válaszolok!
A játékos baba-mama angol nyelvátadással és kétnyelvűséggel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket gyűjtöttem össze ezen az oldalon. Biztosan Te is találsz köztük számodra hasznos információt.
Ha olyan kérdésed van, amire itt nem találsz választ, akkor a bal alsó chat ablakban azonnal felteheted, s hamarosan meg is válaszolom.
Nézd keddenként a Rhyme Time LIVE adásokat a Facebookon, ahol szintén sok kérdésre választ kapsz, és iratkozz fel a szuper LIVE infócsomagokra!
Ha nem tudsz még angolul, feltétlenül olvasd el a Tippek menüpontot, különösképp a Ti melyik játékos angol szinten vagytok… című bejegyzést, és nézd lelkesen kedd délutáni LIVE adásainkat, mert rengeteget tanulhatsz belőlük!
A Nagy Angol Szótanuló Kihívás speciális módszertanát úgy alakítottuk ki, hogy akkor is el tudd kezdeni otthon a kétnyelvű nevelést, ha Te nem, vagy csak kicsit tudsz angolul. A program és a mi folyamatos, interaktív szakmai támogatásunk minden nyelvi szinten segítségedre lesz!
Minél előbb! 🙂 Egy 2016-os amerikai tanulmány bizonyítja, hogy a kétnyelvű környezetben nevelt kisbabák már azelőtt kifejlesztik alap kognitív képességeiket, mielőtt még beszélni tudnának!
Ezért ne hallgass azokra, akik azt mondják, “Minek angolozol már most a kicsiddel, amikor még magyarul sem tud?!”
Rettegsz attól, hogy a gyerekednek is rossz, magyaros kiejtése lesz, mert neked az van? És ezért nem akarod Te angolra „tanítani”?
Vagy más ültette el benned ezt a kételyt? Meg azt is, hogy óóóóó, ráértek még, ha már beszélni tud? Bocs, de NEM ÉRTEK RÁ!
- Nem igaz, hogy meg kell várni amíg a kicsid beszélni tud! Sőt! Jobb, ha nem is beszél még, amikor kezdtek.
- Nem igaz, hogy a te kiejtésedet “örökli” gyermeked. Ellenkezőleg! A korai nyelvelsajátítás egyik legnagyobb előnye az akcentus nélküli beszédre való természetes képesség.
- Nem igaz, hogy a több nyelv összezavarja a gyereket. A kétnyelvű gyerekek jobban teljesítenek és remekül tudják megosztani a figyelmüket. Sok készségük zsigerből átlagon felüli. Az empátiájukról nem is beszélve.
Barbi: „A legnagyobb inspirációt a saját gyerekeim adták, illetve azok a magyar anyukák, akik a közvetlen környezetemben éltek és nyitottak voltak az ilyen fajta tudatos kétnyelvű nevelésre. Nagyon inspiráló volt látni azt, hogy azok az anyukák, akik ez iránt érdeklődnek, ugyanúgy eszköztár hiányban szenvednek, mint anno én, azonban számomra az a sokéves tapasztalat, amit a kisgyerekekkel töltöttem szülés előtt, megalapozta ezt a fajta tudatos kétnyelvű nevelést, amit használni tudtam a mindennapokban és át tudtam adni a magyar anyukáknak.
Inspiráló volt továbbá az is, hogy láttam, hogy az akkor két és fél éves Félix és féléves Ákos milyen sokat fejlődtek, aktívan és boldogan reagáltak a második nyelvre. Élvezték azt, hogy ez egy közös kapocs anyával és egy „titkos nyelv”, amit csak ketten használunk, közben mégis biztosítani tudtam számukra egy olyan közeget, ahol láthatták, hogy ezt más anyukák is használják, ezáltal egyre természetesebben tudták ezt megélni.”
Noha a Rhyme Time módszer az évek során csiszolódott és formálódott, látva, hogy mi működik és mi nem a 3 év alatti gyerekek játékos angol nyelvű nevelésében, a legfontosabb szempont mindig az volt, hogy zenei nevelést biztosítva az angol gyerekdalokon, mondókákon és játékokon keresztül, egy olyan közeget alakítsunk ki a szülők és gyermekeik számára, ahol természetességgel élhetik meg az angol nyelv játékosságát, ritmusosságát és még mozgást is kötnek hozzá, ami maradandó élmény számukra.
A Rhyme Time módszer legfontosabb pillére a zenei nevelés, az éneklés és játék angollal való összekapcsolása, de az anyukáknak törekedniük kell az egyre inkább aktívabb nyelvhasználatra is. Éppen ezért zenebölcsis foglalkozásokon kívül különböző kihívásokkal és otthon használható módszertani segédanyagokkal támogatjuk őket. Ezáltal spontán helyzetekben tudnak kommunikálni gyermekeikkel, mesét olvasni nekik és azokat feldolgozni. A mindennapi helyzeteket ugyanúgy meg tudják élni angolul, mint ahogy azt magyarul is.
Három év feletti gyermekeitek pedig Jump&Fun foglalkozásokon vehetnek részt! Tudj meg többet itt: jumpandfun.hu
Tudom, sokszor néznek Rád UFO-ként amiatt, hogy angolul tanítod a gyermeke(i)d már egészen pici kora óta. Néha biztosan elbizonytalanodsz, hogy jól csinálod-e? A válaszom: IGEN!
Ha nekem, a nagycsaládos, angolmániás, angol tanár anyukának nem hiszel, higgy a kutatóknak! A tények magukért beszélnek. 🙂 Íme, újabb bizonyíték szakértőktől arra, hogy a kétnyelvű nevelés egész életünkre hosszútávon pozitívan hat.
„A kétnyelvű emberek igazi mázlisták: jobb munkalehetőségeik vannak, és a demencia is kisebb eséllyel alakul ki náluk. Egy új kutatás szerint azonban mindez nem elég, hiszen még a világot is másképp látják!” – írják a Psychological Science című szaklapban publikált kutatás összefoglalójában.
„Az elmúlt 15 évben számos tanulmány született a kétnyelvűséggel kapcsolatban: arra mindegyik rámutat ezek közül, hogy a két nyelv párhuzamos használata egyfajta mentális tréning, ami az agyat rugalmasabbá teszi.
Nem csoda tehát, hogy a kétnyelvűek időskorral járó mentális hanyatlásának tipikus jelei is később mutatkoznak, ideértve a degeneratív zavarokat – az Alzheimer-kórt és a demenciát – is, amely mintegy öt évvel később jelentkezik a két anyanyelvet beszélők körében.” Forrás
Szóval HAJRÁ! Tegyünk gyermekeink életét szebbé és tartalmasabbá!
Természetesen már baba korban rögzülnek az idegen nyelvű dalok, s a későbbi nyelvtanulásukra is pozitív hatással lesz. Nem véletlenül készítjük a LIVE adásokat, nagyon sok anyuka pont azért választotta a Rhyme Time módszert, mert gyermekkorában ő is dalokkal tanult meg angolul, és érezte, hogy úgy mennyivel könnyebb, mint az iskolapadban. Egészen más! Mintha a saját anyanyelve lenne, úgy fog gondolkodni a kicsid angolul, s nem úgy gondol a nyelvre, mint egy tantárgyra, egy kötelező dologra.
S ami a legfontosabb, hogy a kommunikációnak az eszköze, nem a tárgya lesz az angol! Nem egy vizsgahelyzet, amiben szorongani kell, hanem csak egy másik nyelv, amin meg kell szólalni. Ez sajnos nagyon hiányzik Magyarországon a jelenlegi nyelvoktatásból, s nagyon jó, hogy most már erre van lehetőség, egyre több szülő nyitott rá.
Nagyon fontos, hogy ez nem nyelvtanulás, hanem játékos, otthoni (baba-mama) angol nyelvátadás!
A Rhyme Time módszert alapvetően 6 hónapos kortól ajánljuk elkezdeni, de ismerünk anyukákat, akik sokkal hamarabb elkezdtek énekelni gyermeküknek, akár már a pocakban is. 🙂 És nem késtél el akkor sem, ha már iskolásak a gyerkeid!
Természetesen van esélyetek a közös angolozásra! Képzeld, sok családunkban is hasonló a helyzet, Barbi egy bejegyzésben meg is osztotta tapasztalatait a témában. Kattints ide, és olvasd el a bejegyzést! >>>
Sőt, konkrét tippeket is adunk, arra az estre, ha több, különböző korú gyerekkel játszotok angolul. Kattints ide a tippekért! >>>
Nagyon fontos, hogy ez nem oktatás, hanem nevelés! Nem az a lényeg, hogy most legyenek külföldiek a környezetünkben, hanem az, hogy a későbbiekben egész más szemlélettel álljon hozzá a gyermeked ahhoz, hogy egy másik nyelven kell megszólalnia. Ha semmi mást nem értek el, csak azt, hogy ő „gátlástalanabbul” fog beszélni angolul, mint Te, kedves Anyuka, már akkor nagyon sokat tettél érte. Ugyanis valld be, hogy Te is nehezen mersz megszólalni angolul, hiába tanultál évekig az iskolában! 🙂
Ezért dolgoztuk ki a Rhyme Time online kihívásait, és ezért tartunk Rhyme Time angol zenebölcsi foglalkozásokat. Kérlek, ezekről tájékozódj a honlapon!
A Rhyme Time módszer a játékos, otthoni szülő-gyerek angol nyelvátadáson alapul. Ez egy olyan egyedi módszer, ami nagyon sok tapasztalattal, tanulással és módszertani utánajárással, több ezer anyuka és gyermeke ismeretével és segítésével jött létre.
A lényege az, hogy nem kötelező jelleggel, hanem a gyerekek számára a legélvezetesebb módon, vagyis játékok, dalok és mesék segítségével az édesanya, vagy az édesapa, vagy akár a nagyszülő átad egy nyelvet a gyermeknek, ezen a nyelven kommunikál, nem a nyelvet tanítja, hanem a nyelv, mint a kommunikáció eszköze szerepel a játékaik során. Ezen az úton szakképzett oktatóink segítségére is számíthatsz.
A válasz egyszerű: nem.
A gyerekek különösen érzékenyek a különböző beszédmódokra, és egy nyelven belül is képesek megkülönböztetni olyan árnyalatnyi különbségeket, mint például a férfiak és nők beszédstílusa, vagy udvarias és udvariatlan beszédmód.
A kétnyelvűség számukra csak egy a sok különbség közül.
Ötven évvel ezelőtt a kutatók még úgy gondolták, hogy hátrányokkal járhat, ha egy gyerek túl korán találkozik egy második nyelvvel, de mára ez az elmélet nemhogy megdőlt, de az újabb kutatások szerint még számos előnye is lehet a kétnyelvűségnek, mint például a rugalmasabb gondolkodás.
Ezekről az előnyökről a Tippek menüpontban több infót is találsz.
Félix (6), angolul “olvassa” kedvenc meséjét.
Csak úgy mint a kétnyelvű felnőttekkel, a gyerekekkel is gyakran előfordul, hogy miközben az egyik nyelven beszélnek, a mondandójukba beleszőnek szavakat a másik nyelvből is (ezt kódváltásnak hívják).
Ettől még pontosan tudják, hogy melyik nyelven beszélnek éppen. Sorace és Ladd az Amerikai Nyelvészeti Társaságtól példaként azt említik, hogy az ő olasz-angol otthonukban az ételek neveit akkor is olaszul használják, ha amúgy épp angolul társalognak. Viszont amikor a kétnyelvű gyerekek egynyelvűekkel beszélnek, figyelnek rá, hogy csak az adott nyelvet használják.
Röviden összefoglalva: a gyerekek ugyanolyan természetesen tanulnak meg beszélni, mint ahogy járni vagy mosolyogni, tehát mi szülők nem igazán „tanítjuk” nekik ezeket a dolgokat.
A nyelvfejlődésben a legfontosabb, hogy a gyerek hallja a nyelvet és szükségesnek érezze a használatát.
Ha a gyerekek születésüktől fogva hallanak egy nyelvet és szükségesnek érzik, hogy használják a nyelvet, hogy interakcióba lépjenek a körülöttük lévő világgal, akkor meg fogják azt tanulni, pontosabban el fogják azt sajátítani.
Ugyanez igaz két nyelvre is: ha mindkét nyelvet hallják, és szükségük is van mindkettőre a kommunikációhoz, akkor mindkettőt simán meg fogják tanulni.
Ennél azért valamennyivel többet kell tennünk, de összességében a gyerekeknek nagyon könnyedén megy akárhány nyelv elsajátítása is.
Kárt sem okozunk vele.
Ami miatt akár nehéz is lehet a többnyelvű nevelés, az az, hogy hogyan biztosítunk elegendő természetes találkozást azzal a nyelvvel, ami nem domináns.
Többnyire ugyanis nyilván az egyik nyelv (anyanyelv) „dominánssá” válik, hiszen a kicsi azt a nyelvet hallja többször. A kihívás abban rejlik, hogy elegendő természetes és erőltetettségtől mentes alkalmat biztosítsunk a „kevésbé domináns” nyelv használatára.
A legjobb, ha játékosan olyan helyzetbe hozzuk a gyerekeket, ahol a „kevésbé domináns” nyelvet kell használniuk, és így elkerülhető a kísértés, hogy keverjék a nyelveket, vagy visszaváltsanak a „domináns” nyelvre.
Az egyik nyelv feltehetően fontosabbá válik a gyerek számára, ha gyakrabban van rá szüksége, mint a másikra.
Ha például két különböző nyelv közül otthon csak az egyik nyelven kommunikálnak egymással a szülők, akkor a gyerekek úgy gondolják majd, hogy az a „fontosabb” nyelv.
Bizonyos gyerekek nagyon érzékenyek ezekre a különbségekre, és esetenként akár még vissza is utasíthatják a „kevésbe domináns” nyelv használatát, másoknak viszont ez nem okoz gondot. Mikor a nyelv „fontosságáról” beszélünk a fentiekben, természetesen csak a gyerek nézőpontjáról van szó.
Egyébként sok kétnyelvű felnőttnek is van egy „domináns” nyelve, aminek a használatában egy ici-picit otthonosabban mozog.
Nem, határozottan nem.
Ha később vezetjük be a második nyelvet, szinte biztosra vehetjük, hogy a gyerekeknek „kevésbé fontosnak” tűnik majd, és nem tesznek annyi erőfeszítést érte.
Különösen igaz ez a kétnyelvű családra, ahol a két szülő két különböző nyelvet használ. Ha a szülők ugyanazt a nyelvet beszélik otthon, de külföldön élnek, akkor ráérnek fokozatosan bevezetni a második nyelvet, főleg ha a gyerekek oda járnak majd óvodába, iskolába is.
Sok szakértő javasolja az „egy szülő-egy nyelv” (OPOL) módszert, ahol mindkét szülő csak a saját nyelvét használja. Ez jó alapot adhat a kétnyelvű család kialakulásához, de nem ez az egyetlen lehetséges módszer.
A Rhyme Time módszer segít abban, hogy eljussunk az OPOL-ig, ha akarunk, de még inkább segít, ha mi nem vagyunk olyan biztosak az angol nyelv átadásában.
A játékos (otthoni) baba-mama angol nyelvátadás eredeti, Rhyme Time módszere már sok családba segített játékosan, dalolva, mégis tudatosan bevezetni az angol nyelvet. DUMAngol Anyatanító módszerünk pedig még a szülők angol kommunikációját is nagyban segíti.
Az egyik probléma az egyensúly hiánya lehet. A gyerekeknek szükségük van rá, hogy mindkét nyelvet hallják, különböző körülmények között. Ha semmilyen más helyzetben nem hallják a „kevésbé domináns” nyelvet, csak az egyik szülőtől, akkor előfordulhat, hogy nem találkoznak elégszer az adott nyelvvel, ahhoz hogy abban is természetesen fejlődjenek. Ez különösen igaz, ha mindkét szülő érti a „domináns” nyelvet, és a gyerekek úgy érezhetik, hogy nincs szükség a másikra.
Nagyon fontos, hogy különböző élethelyzetben találkozzanak a nyelvvel a gyerekek.
Jó ötlet lehet egy bébiszitter, aki a második nyelven beszél hozzájuk, vagy egy bölcsőde/családi napközi, ahol ezt a nyelvet használják. Nézhetünk videókat, hallgathatunk meséket a célnyelven. Mindezek sokat segíthetnek, de legfőképp akkor, ha interakcióval is párosulnak, és nem szorítkoznak passzív tevékenységekre, mint például a TV nézés. A Rhyme Time Angol Zenebölcsit és a Jump&Fun Örökmozgó Ovitornát is emiatt a fontos kritérium miatt hoztam létre.
A másik probléma az lehet, ha nem elég természetes a nyelvátadás. Ezalatt azt értem, hogy erőltetjük az angol beszédet, vagy direkt szerepeltetjük a gyereket akkor is, ha ő nem akar szerepelni éppen.
Ha a gyerekek kényszerként élik meg az angolozást, valószínűleg ellenállásba fogunk ütközni.
A nagyon szigorú szabályok akár negatív hozzáállást is eredményezhetnek a gyerek részéről.
Fontos: Magaddal nyugodtan legyél szigorú és következetes! Bizony jócskán van szükség önfegyelemre, ha angolul szeretnéd nevelni gyermekedet! Csak a kicsidre ne erőltess rá semmit!
Csak játssz, énekelj, mesélj, ölelj, érintsd meg a babád rendszeresen! Ebben LIVE adásaim és infócsomagjaim is segítenek, meglásd, meglesz az eredménye!
A harmadik probléma a kirekesztettség érzése lehet. Ha az egyik szülő egyáltalán nem beszéli a másik szülő nyelvét, a gyerekek úgy érezhetik, hogy kirekesztik azt a szülőt, amikor a másik szülővel beszélnek a másik nyelven. Emiatt előfordulhat, hogy a gyerekek nem használják olyan szívesen a másik nyelvet, amikor mindkét szülő jelen van.
Szerencsésebb, ha mindkét szülő érti kicsit mindkét nyelvet, és így senki nem érzi magát kizárva a családi beszélgetésekből. Ezért is különösen fontos a házastársi, nagyszülői nyitottság és támogatás.
Egy második gyerek érkezése felboríthatja a nyelvi egyensúlyt a kétnyelvű családokban.
Gyakori, hogy a második gyerek kevésbé lesz kétnyelvű, mint az első. Általában az első gyerek a „fontosabb” nyelven beszél a másodikhoz, így az kevesebbet találkozik a „kevésbé fontos” nyelvvel, és nem is érzi annyira szükségesnek a használatát.
Érdemes ilyenkor arra ösztönözni az első gyereket, hogy főleg a „kevésbé fontos” nyelvet használja otthon.
Nyugalom! A nyelvek keverése teljesen természetes akkor, ha mindenki beszéli mindkét nyelvet.
Ettől még nem felejtik el az egyiket, és persze meg tudják a kettőt különböztetni egymástól. Semmiképp ne szidjuk le őket, ha az első nyelvüket használják, mert ez csak erősítheti a negatív hozzáállást a második nyelvhez. Teremtsünk inkább természetes helyzeteket, ahol szükség van a második nyelv használatára.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy a nyelvvel való találkozás az egyik fontos eleme a nyelvi fejlődésnek. Az iskolában, ahol órákon át csak az első nyelvüket hallják a gyerekek, törvényszerű, hogy sok új szót és fogalmat tanulnak, amit valószínűleg a második nyelven még nem ismernek. Inkább segítsünk nekik, hogy ezeket az új szavakat a második nyelven is megtanulhassák, mintsem, hogy azon aggódjunk, hogy elfelejtik a második nyelvüket.
Attól még, hogy az első nyelvük lesz a domináns felnőttkorukra, tökéletesen beszélhetik a második nyelvüket is.
Ebben a videóban példát találhatsz arra, milyen jól játszanak különböző korú testvérek együtt angolul, természetesen a szülők támogatásával. A Nagy Angol Szövegértő és Szépkiejtő Kihívás egyik meséjét adják elő.
Azt gondolom, hogy a nyelvvizsga manapság sokkal inkább csak egy papír, mint gyakorlati tudás. Tisztelet a kivételnek! Ha valaki a munkahelyén használja, akkor hozzászokik a nyelv mindennapos használatához, de még így is gondot jelent neki a baba-mama angol szókincse, illetve a különböző játékos helyzetekben használandó angol.
A Rhyme Time módszer két fő pillére a zenei nevelés és a meseolvasás, ezeken keresztül játékosan használhatják az anyukák a mindennapok során otthonukban is az angolt.
Minden kedden a Rhyme Time angol zenebölcsi FB oldalán LIVE adásban doglozok fel egy játéktémát, melyhez szókészlet, kifejezéslista, több dal és angol mesekönyvek is csatlakoznak, így egyre több lehetőség nyílik az anyukáknak a baba-mama angol által saját tudásuk fejlesztésére is.
Nézd Te is keddenként a LIVE adást és iratkozz fel az ingyenes infócsomagokra, így az elmúlt több, mint 20 adás anyagát is mind elérheted a honlapon.
A kiejtéssel kapcsolatban is sokan kételkednek a baba-mama angol hatékonyságában. Azt azonban biztosan állíthatom, hogy ha gyermeked élete első 2-3 évében Anya ölében ülve találkozik az angollal, és együtt játszotok, hallgattok dalokat, olvastok mesét, vagy hallgattok CD-s mesekönyvet, akkor úgy alapozod meg az ő kapcsolatát az angollal egy életre, ahogy azt senki más nem tudná.
A legrosszabb módja a baba-mama angol nyelvátadásnak, ha nem csinálod sehogy… 🙂 Vágj bele bátran, töltsd le az ingyenes anyagokat a honlapról és ha tudtok, gyertek Rhyme Time órára is. 🙂
Ne keverd a két nyelvet, a babád kicsi még (1 éves), és tökéletesen el fogja tudni sajátítani minkét nyelvet külön-külön!
Olvastad már az angolozás négy szintjéről szóló cikkünket? Érdemes ez alapján haladnod, hagyj egy pici időt magadnak is mindenre!
És gyere el a Szótanuló Kihívásra, ott szépen végigmegyünk együtt a szinteken, a végére magabiztos leszel, akár a 3. szintig is eljutsz a négyből!
Azt gondolom, hogy az időhiány sokszor nem is feltétlenül a gyerekkel töltött idő mennyiségi hiányát jelzi, hanem inkább a szülői felkészültség hiányát. Hiszen egész nap együtt vagytok gyermekeddel, és épp ezért van óriási lehetőség a kezedben, hogy rendszert vigyél a mindennapi angolozásba.
A rendszer sokszor segít az időhiányon. Bán Annamária „Nevelj kétnyelvű gyereket!” című könyvében (mely a jelenleg is futó DUMAngol Anytanító Képzésünknek is a része) többféle stratégiát említ, illetve modellt arra, hogyan alakítsatok ki egyfajta, számotokra kényelmes és követhető, betartható rutint.
Ősszel volt egy kérdezz-felelek LIVE adás, amiben erről is beszéltem. Kattints ide, és nézd meg, ha lesz időd! >>>
Kipróbálhattok többféle verziót:
- Minden nap kötött időpont: 9.30 (ha esik, ha fúj, akárhol is vagytok épp, átváltasz angolra).
- Vagy adott helyzetek, pl. pár hétig mindig a fürdésnél, és ott begyakoroltok mindent, aztán váltás az uzsonnára, vagy öltözködéskor, mellé még egy kis esti mese minden nap angolul.
- De akár adott tárgyakhoz is kötheted az angolt, legyen ez egy báb, vagy egy kirakó, amit mindig csak angolul játszotok.
Szerintem ezek a kis rendszerek sokat segítenek az időhiányon. Természetesen nem kérdés, hogy valamennyire „készülni” is kell erre a közös időtöltésre, dalokat hallgatni, szövegüket megnézni, de ezt akár együtt is csinálhatjátok! 🙂
A Rhyme Time játékos baba-mama angol zenés foglalkozások alatt pont az a lényeg, hogy nem baj, ha te nem beszélsz (jól) angolul! Énekelünk, mondókázunk, és ha te „kukáskodsz”, a kicsi angolja akkor is szépen fejlődik! Na meg a kötődés köztetek!
Indítunk egyébként játékos baba-mama angol online kurzusokat is (Nagy Szótanuló Kihívás, Szövegértő és Szépkiejtő Kihívás, DUMAngol Anyatanító Kihívás), amelyeken rengeteg mondókát és dalt tanulunk, és fejlesztjük a babák és a mamák angolját egyaránt. Lehet, hogy érdemes lenne valamelyiket kipróbálnotok!
Ott a pont, kinövöd! 🙂 Vele (picivel) együtt. Ezért ajánljuk először azt, hogy hallgass angol dalokat, beszédet, hogy neked is természetesebb legyen… aztán te is énekelsz… és sokat érintesz, ölelsz… aztán már olvasol is… aztán beszélsz! Ki van ez találva! 😉 Sokat dolgoztunk rajta, és naponta fejlesztjük, inspirálódunk általatok!
1. Először is, fantasztikus vagy, hogy már a babád érkezése előtt tájékozódsz és készülsz a közös családi életetekre és a legjobbat akarod máris a picinek, aki a pocakodban van! Köszönjük, hogy itt vagy!
2. Rhyme Time helyszínek lesznek országszerte, építjük a hálózatot, de addig is, amíg nincs, érdemes keddenként nézned a Rhyme Time Live-ot a Facebookon (14 órától). És már most sokat megtudhatsz a játékos angol nyelvátadásról, illetve a kedvenc dalaidat megtanulhatod és énekelheted a kis pocaklakónak amíg odabent van.
3. A játékos nyelvátadásban, amit mi a zenei neveléssel ötvözünk, az a csodálatos, hogy te, mint anyuka együtt fejlődhetsz a babáddal.
4. Mivel sokan vannak országszerte, akik szeretnék a babájuknak a legjobbat, több online kihívást is kidolgoztunk, amelyekben végig segítjük az otthoni játékos angolozásotokat, és persze kaptok egy olyan baba angol módszertant, amit utána bámikor használhattok. A zene, a játék, az olvasás, a kötődő nevelés elegye ez. A kihívások (online tanfolyamok) egymás után elvégezhetők, bármilyen korú gyerekkel bele lehet vágni a dologba, minden korosztálynak kínálunk megoldásokat, és, ahogy nő a baba, újra és újra elvégezheted a kihívásokat vele.
5. A tanfolyamok szerves részét képezi az, hogy az anyukákat megszólaltassuk, megénekeltessük és hangsúlyozzuk, hogy NEM BAJ, HA A HANGOD NEM SZÉP, a babádnak a Te hangod a világon a legszebb. A kiejtésedtől sem kell félni, hogy átveszi, hiszen kínálunk bőven autentikus hanganyagokat, videós anygokat, amikből simán megtanulja, pontosabban elsajátítja a kicsi a tökéletes kiejtést… Nem mellesleg, a kommunikációban a kiejtés a legkevésbé fontos, gondolj csak az olaszokra vagy az indiaiakra… a lényeg a természetes beszéd, a „gátlástalan” csacsogás, a jó szövegértés… nos, ezek egy Rhyme Time-os babának mind meglesznek!
Az infócsomagok interaktívak és korlátlan ideig elérhetőek lesznek számodra. A Facebook VIP csoportban folyamatosan kommunikálhatunk egymással. Kérdezhetsz, büszkélkedhetsz. Van a mostani csoportban olyan mamink, aki szintén szülés után kezdte el. A legjobb időpont, hiszen a kicsihez máris beszélhetsz angolul! Ha mégsem tudod befejezni, semmi baj, megcsinálhatod később is. De mindent megteszünk azért, hogy befejezd! Ha lenne magadra napi 20 perced, az nagyon jó lenne.
Ennek a képzésnek alapvetően az a lényege, hogy úgy tanuld az angolt (baba angolt), hogy dalokat és rövid angol mesefilmeket hívsz hozzá segítségül. A nyelvtant is elég szemléletesen magyarázzuk el, illetve használunk egy olyan applikációt, ami nem papír alapú, ha nem akarsz, akár írni sem kell benne, mégis tudod tanulni a szavakat, szókapcsolatokat. Skype-on SZÓBAN gyakorlunk is… A kicsiknek gyönyörű mesekönyveket küldünk, amik inkább foglalkoztatók, sem mint mesekönyvek, és előre bennük vannak a kérdések (rövidek) és a tudnivalók. A kicsi és a nagyobb is élvezni fogja. A Postbook Neked szól, egy olyan inspiratív napló, amibe röviden beleírsz élményeket, benyomásokat, vagy akár szavakat, lehetőleg angolul. A VIP csoportban folyamatosan kérdezhetsz, lehet, találsz olyan anyukát, akinek hasonló a problémája és összebarátkoztok.
Ha érdekel a képzés, én megpróbálnám mindenképp a helyedben, ha mégsem érzed a magadénak, legkésőbb 14 nap múlva szólsz, és visszaadjuk a képzés díját a könyvek nélkül (a könyveket szerintem mindenképp tartsd meg, zseniálisak).
- előképzettség,
- kimagasló angol tudás a részedről,
- napi 15 percnél több idő (persze lehet több, kapsz bőven annyi anyagot, ami 24 órát is kitölt, de nem muszáj),
- angolul már értő gyermek,
- meghatározott korú gyermek (0-7 éves korig mindenképp működik a játékos nyelvelsajátítás, de van most is a kihívásban 11 éves kislány anyukája, akinél működik a játékos angol nyelvelsajátítás!).
- vágy arra, hogy angolul beszélj gyermekedhez, vagy kötetlenül játsszatok angolul, hogy ő játszi könnyedséggel sajátíthassa el az angolt,
- szándék arra, hogy a saját angol nyelvtudásodat is fejleszd (a program keretein belül),
- Facebook profil, mert a VIP Club zárt FB csoportjában legalább annyi tudást halmoztunk már fel, mint amennyit a módszertani anyagokba beleírtam,
- kedv a gyerekeddel együtt mókázni, meséket olvasni, mondókázni, ölelkezni,
- szemfülesség, mert elég népszerű a Kihívás jelenlegi ajánlata.
A többi Kihívástól jelentősen eltér ez a képzés, ami a Te angolodon hivatott tuningolni. Többen végeztek egyszerre két kihívást és boldogultak. Ha esetleg lemaradnál, segítünk!
A most futó DUMAngol Anyatanító Képzés résztvevői közül sokan C1, C2 szinten állnak és hasznosnak és élvezetesnek találják az interaktív infócsomagokat. A felnőtteknek szóló dalok és mesék szórakoztatóvá teszik a mama angol elsajátítását, csiszolását. Az angol nyelvű Postbook és a chit-chat rendszer pedig megköveteli a mamitól az Én-időd, ami sokunkra ráfér.
ÖRÖKRE!
Ó, ne félj az akcentusodtól! Gondolj bele, hányan beszélnek a világon akcentussal, akár híres emberek is, akiknek kifejezetten szimpatikus az akcentusa. 🙂 És ne aggódj, mivel nagyon sok autentikus angol anyag áll rendelkezésedre, ezért gyermekednek biztosan nem lesz olyan akcentusa, mint Neked.
Az idegen nyelven történő megszólalásban maga a megszólalás és a kommunikáció a fontos, egyáltalán nem a kiejtés. De természetesen kínálunk arra lehetőséget, hogy javítsd a kiejtésedet vagy nyelvtudásod bármilyen szegmensét.
Elsőként azt javaslom, kezdd el nézni a LIVE adásokat, töltsd le a a legfontosabb 60 baba-mama angol mondatot. A LIVE adásokban nagyon sok dalt, könyvet, játékötletet találsz, amik segítenek Neked abban, hogy jobban beszélj. Illetve tudok Neked ajánlani CD-s mesekönyveket, amik eredeti angol nyelven szólaltatják meg a szereplőket. Ha szeretnéd, hogy ajánljak könyveket, kattints ide, és töltsd ki ezt az űrlapot!
Az egészben az legnehezebb, hogy elkezd. 🙂 Ha már elkezdted, akkor a Rhyme Time-ban annyi segítséget tudok Neked ajánlani, amennyire csak kapacitásod van! Hetente LIVE adások vannak, online kihívásokban vehetsz részt, könyvajánlót készítek. Kezdetben az is elég, ha csak napi negyed órát angoloztok. Csak vágj bele!
Szerencsére a játékos angol nyelvátadás minden korosztálynak a hasznára válik, akár középiskolásoknak is. Hiszen nem maga tanulás, hanem a játék az, ami egy gyereket éltet, motivál. Örömmel veszünk nagyobb gyerekek szüleitől is kérdéseket. Egyébként könyvajánlókat is szoktunk készíteni nagyobb gyerekek számára is, hiszen a nyelvátadás játékosan, minden korosztály számára a legjobb módszer. Soha ne hagyjuk abba a játékot! 🙂
VIP tagjainknak minden egyes megrendelésükből 5% kedvezményt biztosítunk, akkor is, ha már akciós termékről van szó.
Fontos, hogy az 5%-od a végösszegből vonódik le. Tehát nem adódik össze két kedvezmény. Például egy 20%-os szülinapi kedvezmény és egy 5%-os VIP kedvezmény, az nem 25% kedvezmény lesz, hanem az eredeti összeg 20%-ával csökkentett összeg, tehát az eredeti összeg 80%, és abból fog lejönni még az 5% kedvezmény. De azért elég jelentős kedvezmény szokott lenni, és a VIP tagjaink nagyon szeretik.
Drága Hölgyem, mi is tanítunk, pedagógus dilplománk van, nem is egy…
Higgye el, hogy ettől még rengteget játszunk velük magyarul is. A lányom még nincs 4 éves, olyan választékosan beszél magyarul (is), kedves, illedelmes, önálló, ismeri a számokat, a betűket, és legfőképp NAGYON BOLDOG. És nagyon sok családban ugyanez a helyzet.
A kétnyelvű nevelés nem csak az angolt jelenti, hanem a magyart is. És nem a tehetősek hobbija. Hanem azoké a szülőké, akik szeretnének a gyerekük jövőjéhez építő jelleggel hozzájárulni. Ha az online programunkra gondol, ami összesen napi 398 Ft-ba kerül, könyvekkel, játékokkal, módszertannal és folyamatos segítségnyújtással, az azt gondolom, nem számít soknak. Illetve rengeteg ingyenes anyagunk, webinarunk, oktatóanyagunk van, ami MINDENKI rendelkezésére áll, akit érdekel a téma!
A rhymetime.hu oldalon a Tippek menüpontot és a rhymetime.hu/live menüpontot érdemes megnézni. Köszönjük véleményét!
Betöltött 6 hónap kell. Ha a baba stabilan fekszik hason, az már bőven elegendő.