Interjú Fuchs Andreával

Egy újabb lelkes Rhyme Time-os anyukából lett oktatót mutanunk be ma nektek, Fuchs Andreát, aki büszkén neveli kétnyelvűen lányait és oktatja a Hajdúszoboszló környéki kicsiket és nagyokat. Ismerjétek meg Andit is közelebbről:

Mikori és milyen az első élményed az angol nyelvvel kapcsolatban?

Az általános iskola felső osztályában találkoztam először az angol nyelvvel. A klasszikus iskolai módszerekkel tanultam: nyelvtani szabályok és szavak magolása.
Szerencsésnek érzem magam, mivel könnyen ment. Azonban most is kísért a bizonytalanság, jó-e amit és ahogy mondok. Azt akartam, hogy a gyermekeimnek természetes legyen angolul beszélni, ne érezzék magukat feszélyezve az ilyen helyzetekben. Ezért mentünk el Rhyme Time, majd Jump&Fun foglalkozásokra és lett az angol nyelv része a mindennapjainknak.

Hogyan lettél Rhyme Time és Jump&Fun oktató?

Megerősítést, támogatást, tanácsokat kaptam a Rhyme Time szakértőitől a kétnyelvű neveléssel kapcsolatban. Látva a gyermekeimet, ahogy játszanak, mondókáznak, énekelnek angolul, hogy külföldön rezzenéstelen arccal beszélnek angolul, és ami miatt hatalmas büszkeség öntött el, vezetett rá az oktatói útra. Szerettem volna másokat is megismertetni az otthoni kétnyelvű nevelés lehetőségével, így lettem oktató. Úgy érzem, hogy megtaláltam a helyem, szeretek gyerekekkel foglalkozni.

Mit szeretsz a leginkább a munkádban?

Szuper a részese lenni a gyerkőcök fejlődésének és támogatni a szülőket az otthoni angolozásban. Minden óra más, szeretem a felkészülést, hogy mindig tanulhatok valamit. Az motivál, hogy a legjobb élményt adjam a gyerekeknek.

Mi a küldetésed az angol tanítással kapcsolatban?

Célom, hogy meggyőzzem a szülőket a korai nyelvátadás fontosságáról. Bátorítani, támogatni őket, hogy együtt fejlődjenek gyermekükkel, szuper közös élményekkel gazdagodva. Szakítani szeretnék a szokásokkal, hogy “az iskolában úgyis tanul majd angolul”, meg, hogy “a videókat/meséket/dalokat angolul nézi, abból úgyis tanul”.
Tudatosítani szeretném a szülőkben, hogy fontos a személyes kontaktus a nyelvelsajátításban. A foglalkozásokon végzett mozgás is jótékony, fejlesztő.

Mi volt az eddigi legnagyobb sikered oktatói pályafutásod során?

Minden foglalkozás siker! Boldogsággal tölt el, mikor megszólalnak angolul a gyerekek. Siker számomra alkalomról-alkalomra látni a fejlődésüket, ahogy együtt játszanak, alkotnak.
Barátságok alakulnak ki gyermekek és szüleik között is, hiszen van kapcsolódási pont: mind fontosnak tartják, hogy gyermekük megismerkedjen egy világnyelvvel, nyitottabbá, elfogadóbbá váljon.