Olyan témáról írok most, amiről nem könnyű udvariasan, mégis őszintén írni. Sokáig halogattam is éppen ezért ezt a bejegyzést, de most úgy érzem, itt van az ideje. Bár épp a nyár közepén járunk (tejóég, már eltelt a fele?!), itt a Rhyme Time háza táján lázasan készülünk az őszre, és igyekszünk egy fantasztikusan sokszínű, sok helyszínt felvonultató órarendet összeállítani a következő évadra.
Röpködnek a pillangók a pocimban a boldogságtól, hogy egyre több városból érkeznek telefonok és e-mail, hogy „Ugye itt is lesz Rhyme Time ősztől?!” Tavasszal még bátran válaszoltam, hogy igen, mindent megteszünk, készülünk a nyári oktatóképzésre és szeretnénk ősztől már számos vidéki városban is ott lenni Budapesten kívül. Csakhogy – és itt jön a nehéz rész…
Ahhoz, hogy „angolul tapsikoljunk”, ahogy néhányan a környezetemből szokták mondani, olyan tulajdonságok és készségek összeségére van szükség, amit ezidáig, bevallom, kevesekben találtunk meg…
Mert miről is szól tulajdonképpen egy Rhyme Time óra megtartása? Mi zajlik a színfalak mögött abban a 30 percben, plusz előtte-utána még további negyed órában?
1. Előkészületek
Az oktatónak időben ott kell lennie a helyszínen, ha esik, ha fúj. Tényleg nagyon különleges esetben maradhat el az óra „csak úgy”.
Biztosítani kell a rendezett körülményeket, kikészíteni az eszközöket, szellőztetni, ha kell, termet rendezni, hangot bemelegíteni, mindezt sanszosan a saját nyüzsgő kis totyogósával kézen fogva, miközben máris érkeznek az első fecskék, mindenki nagy-nagy örömére! 🙂
2. Adminisztráció
Ekkor máris jön az adminisztrációs vonal, jegyezni, hogy ki jött, volt-e már, bérlettel jön-e, elkérni az adatait, megismerkedni vele, ha új, megjegyezni a gyermeke nevét, miközben a háta mögött már további 6-8 anyuka sorakozik a hóna alatt gyerekkel, akiket az oktató üdvözöl és regisztrál.
3. Foglalkozás
Közben 10 óra 3 perc van, most már illik elkezdeni az órát, tehát jöhet a 30 perces foglalkozás, magában foglalva a játékos ismeretátadást a Kicsik felé, a szórakoztató játékötleteket az Anyukák felé, a megannyi spontán helyzet rögtönzött és gördülékeny megoldását, saját kisdede közelharcát a szemben ülő gyerkőccel közösen kinézett csörgőért, közben a késve érkezők mosolygós fogadását, akiknek ugye az oktató még az eddigieknél is jobban örül! 🙂 Hiszen biztosan számos hátráltató körülményt kellett legyőzniük, hogy egyáltalán megérkezzenek… Mi is ismerjük „azokat” a napokat.
4. Még mindig a foglalkozás 🙂
Mondanám, hogy „harminc perc elteltével”, de nem, ott még nem tartunk. Mert a technikai részletek (lásd fent) megoldása mellett az oktató mindeközben tiszta énekhangon, magabiztos, kedves, megnyerő fellépéssel, szép, helyes és érthető angol tudással, fejből, szünetek és kihagyások nélkül énekel, játszik, figyel, dajkál, pantomimez, irányít végig harminc percet, úgy, hogy áténekli az esetleges gyereksírást, az anyukák susmorgását, vagy épp a teli szoba fülsüketítő csendjét, ahol az anyukáknak épp nincs kedvük énekelni, nem ismerik a dalokat, nem szeretnek mások előtt énekelni, vagy kb. 1 agysejtjük működik a kialvatlanságtól.
5. A foglalkozás végén
Mielőtt még lezárná az órát, oktatónk lelkesen, a játékos baba-mama angol nyelvátadás minden betűjébe vetett teljes hitével igyekszik felhívni az anyukák figyelmét a következő keddi LIVE adás témájára, vagy megemlíteni párat az előzőek közül, a sok más hasznos ingyenesen letölthető anyagra a honlapon, az akciós könyvekre és a hamarosan induló újabb online kihívásra!
Ha elég szemfüles, még csoportfotót is készít, mindenki nagyon örömére! 🙂
6. Teendők az óra végén
Indulásunkhoz képest negyven perccel később oktatónk továbbra is mosolyogva, kedvesen pásztázza a terepet, egyik szemét saját csöppségén, másikat a még össze nem szedett eszközökön és könyveken tartva, miközben minden résztvevőt regisztrál, akiket óra előtt nem tudott, vagy éppen megfogja a kicsit, amíg anya kiszalad a mosdóba, átadja az órára rendelt könyveket, tanácsot ad azoknak, akik bizalommal kérdeznek tőle, jegyzeteli, mit igért és közben figyeli az óráját, mert lehet, hogy 5 perc múlva már másik foglalkozás indul ugyanabban a teremben.
7. És még mindig nincs vége… 🙂
Ez a röpke 45-55 perc úgy telik el, hogy oktatónk nem járt a mosdóban, nem hagyta el a termet sem, nem ment el a hangja, nem felejtette el egyik dal egyik soron következő versszakát sem és még azt is észben tartotta, hogy kinek van a héten születésnapja, akinek a meglepi Happy Birthday-t el kell énekelni! ÉS MINDEZT MAGABIZTOS ANGOLSÁGGAL ÉS GYENGÉD SZERETETTEL.
8. Utómunkálatok és felkészülés
Oktatónk az óra után konzultál a vezető oktatókkal, visszajelez, egyeztet, fejleszt, készül, tanul, fotókat tölt a csoportba, további kérdésekre válaszol, és repesve várja következő óráját. Tényleg.
Azt hiszem, bátran mondhatjuk, hogy Rhyme Time órát tartani az egyik legjobb dolog a világon!
Akik csináltuk, csináljuk, tudjuk ezt és imádjuk minden percét!
Akik velünk együtt és hozzánk hasonlóan szeretnék csinálni, azok is sejtik, érzik, hogy mennyire összetett ez a feladat, de talán jobban el tudják képzelni az egész folyamatot ezeknek háttérinfóknak a segítségével, melyeket igyekeztünk viccesen ám valósághűen leíni.
Ezek a belső informácók igazolják azt, hogy mennyire sokoldalú és elhivatott személyiségnek kell lennie annak, aki Rhyme Time óra tartására vállalkozik.
Tudjuk, hogy léteznek ilyen, a Rhyme Time színvonalához méltó anyukák Magyarországon! Mi Rhyme Timerek (oktatók, anyukák és babák) és azon vagyunk, hogy végre egymásra találjunk!
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/rhymetimehungary/videos/1411320488915278/” width=”500″ height=”400″ onlyvideo=”1″]
- Küldd el nekünk az alábbi videóban szereplő 6 dalt saját előadásodban,
- valamint plusz egy dalt, mely a Te kedvenced (videófelvételt kérünk, ha lehetséges).
- Pár sort szívesen olvasnánk arról, miért szeretnél Rhyme Time oktató lenni.
Küldd el a kis “pakkod” a ancsa@rhymetime.hu email címre legkésőbb szeptember 17-ig és hamarosan válaszolunk!
Szeretettel várunk!