Mindannyian találkozunk az átlagostól eltérő fejlődésű gyerekekkel, felnőttekkel. Ettől színes a világ!
Szerencsére, egyre többet lehet tájékozódni az úgynevezett „nem neurotipikus”, vagyis atipikus gyerekekről, ami segít megértésükben, nevelésükben és oktatásukban is.
Gyarmathy Éva cikkében és útmutatóiban tömör, de közérthető összefoglalót olvashattok arról, hogy az atipikus fejlődésmenetű (ADHD-s, hiperaktív, figyelemzavaros, tanulási zavaros, autizmusspektrum-zavaros) gyerekek számára hogyan teremthetünk megfelelő tanulási környezetet.
Szülőként és gyerekekkel foglalkozó szakemberekként is fontosnak tartjuk, hogy tájékozódjunk és minél több információt és kézzelfogható taktikát gyűjtsünk arról, hogy az óráinkat hogyan tudjuk mindenki számára élvezhetővé tenni, és a hozzánk járó családokat hogyan tudjuk segíteni az otthoni angolozásban is. Nagyobb tesók kezeléséhez is nagy segítség lehet a tippek sorozata, és nem csak angolozáskor!
Fontosnak tartjuk leszögezni, hogy a pontos diagnózis felállítása minden esetben hozzáértő szakember segítségével történik, és sok esetben hosszú folyamat, így elengedhetetlen, hogy tartózkodjunk a rögtönítélő bíróságoktól a játszótéren és a címkézéstől, ítélkezéstől…
A cikk megosztásával nem az a célunk, hogy fegyvert adjunk egymás ellen, hanem pontosan az, hogy egymás jobb megértését segítsük.
Ráadásul a lenti útmutató nem csak atipikus fejlődésű gyerekek (és felnőttek) megértésében segít. A pazar tanácsok nagy része mindenki számára hasznos lehet.