Ezt az 5 tippet feltétlenül tartsd szem előtt, amikor egyszerre több, különböző korú gyerekkel játszotok angolul!

1. Minden helyes megnyilvánulást dicsérj!

Ha idősebb gyermeked magyarul reagál a kicsivel folytatott angol játékra, akkor is dicsérd meg angolul, hiszen ez azt jelenti, hogy figyel és érti, amit mondasz!

Válassz magatoknak párat ezekből a remek elismerő mondatokból! >>>

2. Ha nagyobb gyermeked elutasító, fejleszd a passzív tudását!

Ha nagyobb gyermeked elutasítja az irányába indított angol játékot, akkor próbálj többet beszélni /játszani angolul a kicsivel a nagyobb jelenlétében! A passzív tudása így is épül, ezen kívül mindennapi, valós kommunikációs szituációban hallja és látja, tapasztalja ő is az angolt!

Számos dalt és hozzá tartozó „koreográfiát” találsz LIVE adásaink infócsomagjaiban. >>>

3. Angolozós kabala, aki csak angolul ért

Kezdj el használni egy játékfigurát, plüsst vagy kézbábot angolozós kabalaként, aki bárhol-bármikor kerüljön is elő, csak angolul ért, beszél vagy válaszol! Beválhat, ha minden gyereknek van saját kabalája, akik a játék során barátok, testvérek lehetnek, beszélgethetnek egymással, játékba hívhatják egymást!

Ismerd meg a mi kabalánkat Baa-t, akit akár nagyobb gyermeked kezére húzva is használhattok, így ő fogja megszólaltatni azt kistestvére felé! >>>

4. Kedvenc témához kapcsolódó gyerekkönyvek

Szerezz be minden gyermeked kedvenc témáihoz kapcsolódó angol gyerekkönyveket, így a szókincs mellett akár plusz ismeretekre is szert tehettek! A könyveket tarthatod egy helyen, de akár „szétszórva” a lakás több pontján is, hogy bármikor elérhetőek legyenek. Az Usborne hangos könyvei például rengeteg témát dolgoznak fel, sőt, a Listen and Learn könyvvel több, mint 120 szót is megismerhettek közösen, a helyes kiejtéssel!

Petri Barbi szívesen segít kiválasztani, hogy milyen könyv való Nektek!>>>

5. Szituációkhóz kötődő angol gyerekdalok

Használj szituációkhoz kötödő dalokat a mindennapok során valamennyi gyermeked jelenlétében! A kicsi lesz talán most épp a legfogékonyabb, de a nagyobbaknak is „be fog ugrani”, mit is szoktatok csinálni a „This is the way we wash our hands” vagy a „Clean up, clean up!” kezdetű dalokra, ha minden nap hallja azokat!

Ezen a nyomtatható, rajzos elmetérképen összegyűjtöttem a helyzetekből és az angol mondókákból egy nagy csokorral. >>>

Korábbi kurzusainkon részt vevő egyik anyukánk például azt írta, hogy már fel sem tűnik neki, hogy egész délelőtt csak angolul beszélnek otthon, mert a dalok és játékötletek segítségével olyan gördülékennyé vált számukra a játékos baba-mama angol világa, mintha csak magyarul játszanának! Olvassátok csak:

„Észrevettétek, hogy ahogy haladtunk előre az időben egyre ritkultak a „képzeljétek ezt-azt csinálta, megértette” stb. történetek? A kihívás elején a legkisebb sikereket is megosztottuk (én biztos). Ma meg azon kapom magam, hogy egész délelőtt angoloztunk, és mégsem mesélem el már Nektek vagy másnak, mert már mondhatni természetessé vált. Már nem csodálkozom, hogy tudja, hogy hol a füle, szája, orra, feje, hogy tudja mi a papucs, cipő, nadrág, hogy üljön le, forduljon meg, hajoljon előre (bár ez tök csúcs, mert magyarul hiába kértem már többször, nem csinálja, de angolul azonnal :D), hogy a képen megmutatja az egeret, kutyát, macskát, virágot, bogarat, vagy a kertben a talicskát, ásót, vödröt, hintát.

Ha kérem, odahozza, amit mondok, hogy örül a daloknak, kéri őket, vagy Peppa Pignek… Hogy reagál és „válaszol”, ha megkérdem, hogy éhes-e, kér-e inni, álmos-e… És ez csak néhány, hirtelen kiragadott példa, mert már annyi mindent tud, hogy már képtelen lennék összeszedni mindet. Már nem csodálkozom, nem írom ki félpercenként. Néhány hónap és természetesnek tűnik.

Szuper volt ez a kihívás, kár, hogy lassan véget ér! Biztos, hogy folytatjuk mind a tanulást, mind a Rhyme Time-ot, mert még egy ilyen jó dolgot én nem ismerek!Mariann